Jak wybrać agencję SEO?

Korzystna oferta kampanii SEO znajduje się na tej stronie.
Firmy i właściciele stron internetowych, którzy pragną, by pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie starań samemu. Nie posiadając wiedzy w problematyce SEO i nie monitorując regularnie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać dobrze i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugie podejście to utworzenie etatu dla specjalisty od SEO, jednak nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam także osoby od programowania, projektowania graficznego, copywritingu oraz kampanii Google Ads, które służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.
Po czym rozpoznać dobrą agencję SEO
Polskich agencji SEO jest sporo. Na co zwrócić uwagę podczas szukania podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto wybrać firmę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale również tych reklamowych czy kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która istnieje od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, że posiada ona duże doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się ciekawym portfolio swoich byłych klientów. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach posiadają zakładkę „Case study”. Przed podpisaniem umowy należy zapoznać się ze studia takich przypadków, by wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, jak również to z jakimi problemami się mierzyła i z jakimi branżami miała do czynienia. Najlepsza agencja SEO to taka, która działa transparentnie: informuje o harmonogramie prac na zbliżające się tygodnie, a także dostarcza raporty z ukończonych działań i ich następstwa.
Następna ważka kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu prac do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w przeciągu 30 minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o kolejne dane o firmie, konieczne do utworzenia dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszukać na własną rękę online, jak przykładowo informacja o realizowanych przedtem działaniach SEO oraz o kluczowych dla klienta usługach czy artykułach, które chciałby wypromować.
Rozliczenie za usługi firmy SEO – których ofert unikać
Z nieufnością powinno się podejść do firm SEO, które sugerują współpracę z opłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie rozliczenie odbywa się dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe dotrą na ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top5). To wciąż często napotykany sposób rozliczeń, jednakże wiąże się ze znacznym zagrożeniem – można bowiem osiągnąć szybki efekt przy pomocy łamania reguł określonych przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych zleceniodawcy, dlatego solidna firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o cenę za usługi firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – zwyczajowo w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy niezbędne są wyższe nakłady finansowe, by wykonać dokładny audyt SEO, a następnie wcielać w życie wszystkie wynikłe z niego sugestie. W kolejnym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są o wiele mniejsze.
Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]