Audyt SEO – pierwszy krok do wysokich pozycji w wyszukiwarce

Audyty stron internetowych - usługi dla Ciebie.
Pojęcie audytu – cytując definicję internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza kontrolę firmy, spółki lub przedsiębiorstwa pod kątem różnych czynników, np. finansowych i organizacyjnych, a także ocenę perspektyw dalszego rozwoju. Czym, biorąc powyższą definicję pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony www, sprawdzająca różne jej aspekty, jak meta opisy i tytuły, szybkość ładowania się strony, hierarchię nagłówków, kod strony i wiele innych elementów. Oprócz samego wykazania nieprawidłowości oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO muszą być zamieszczone również instrukcje co do rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod kątem zgodności ze standardami W3C, zawartości strony, użyteczności, a także bezbłędności kodu. Co więcej sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, aby wykryła ona wszelkie dysfunkcje strony oraz – co kluczowe – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.
Audyt SEO – mnóstwo błędów zdoła uchwycić tylko specjalista w danym obszarze
W sieci znajduje się wiele stron oraz narzędzi, za pomocą których można w mgnieniu oka i bez opłat wykonać audyt SEO witryny. Plusy takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Co niemiara. Darmowe narzędzia bądź też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już odkryją pewne nieprawidłowości na stronie, to zwykle nie wszystkie. Wiele pomyłek (między innymi w kodzie) wychwycić można tylko w czasie analizy dokonanej przez człowieka, a nie algorytm.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję oczekuje się zwykle od tygodnia do około 30 dni. Termin na przekazanie raportu powinien zostać określony w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie kluczowe problemy kryjące się w witrynie. Jeśli strona została postawiona na otwartym szablonie bądź na platformie pokroju Magento czy Shoper, to problemów do naprawienia może być cała masa. Gdy witryna powoli się ładuje, a na istotne dla klienta frazy wyświetla się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to także są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym pomysłem.
SEO audyt – co pokaże, gdy będzie przeprowadzony starannie
Poprawnie zrealizowany audyt SEO może odkryć masę błędów strony, w szczególności:
- brak bądź niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
- powody niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- poprawność kodu strony,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- słaba jakość zawartości strony,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- brak metadanych,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś obrazów,
- brak czy też źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- niska prędkość wczytywania się strony w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer
.
Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]