Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Private blog network - więcej o ofercie na https://pbnmarket.pl.
Żeby odbiorca odkrył twój biznes powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, ale też zadbać o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe profesjonalne i użyteczne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
Private blog network – proste zdobywanie sporej liczby zdywersyfikowanych linków
PBNy są prywatne, ponieważ są budowane i kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez firmę SEO lub dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są zazwyczaj wykorzystywane jako część szerszej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają wygenerowanie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest tylko to, że ich stworzenie nie jest tanie, a później należy przeznaczać niemało czasu na zachowanie ich w dobrej jakości.
Publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
PBNy znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, pełna nazwa i telefon lub adres e-mail. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, strona w mediach społecznościowych czy artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Kolejny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, ponieważ natrafianie na linki do niego na różnych witrynach w sieci rozumieją jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, przydatne informacje. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności z doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami medycyną czy doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO